Nara en Mount Fuji

30 mei 2017 - Fuji, Japan

Lieve  mensen,

Nog vol van alle indrukken van de prachtige musea die we bezocht hebben,verlaten we per boot  Naoshima. We reizen naar Nara en bezoeken daar  de Todaiji tempel. Het is een enorm groot Boeddhistisch tempelcomplex uit de 8e eeuw na Christus. Het is het grootste houten gebouw ter wereld met het grootste bronzen Boeddha beeld van Japan. Zijn open hand alleen is al zo groot als een mens, indrukwekkend! In het prachtige park lopen 1400 herten los die als de boodschapper van de goden worden gezien.

De laatste 2 dagen van onze Japanreis brengen we door in een mooi hotel met uitzicht op Mount Fuji. We willen even een beetje uitrusten en alle indrukken verwerken, voordat we naar Hongkong vertrekken.

Het was super gezellig met Jaap en An. Wat hebben we veel gezien. Peter heeft ons 3000 km door Japan gereden en is maar 2x rechts gaan rijdenOeps. De eerste keer reageerden we amper maar vanmorgen gilden we (Jaap,An en ik) heel hard LINKS!!! toen  er een auto frontaal op ons afkwam. Zo zie je maar weer zo'n reis doe je echt met zijn vieren. Peter rijdt, Jaap is de co-piloot,Anne heeft de huishoudpot en ik doe......Uhhh wat doe ik eigenlijk?? Oh ja ik heb dit reisverslag geschreven

Morgen rijden we naar het vliegveld van Tokyo, leveren de auto in , slapen in het hotel op het vliegveld en gaan daar weer die heerlijke hamburger eten die we de eerste dag ook gegeten hebben. Het water loopt me in de mond na 3 weken vegetarisch.

Jaap en An vliegen weer naar Nederland en Peter en ik naar Hongkong waar Ruben en Carolyn op ons wachten. Wat fijn!!

Bedankt voor jullie reakties en belangstelling

Liefs Peter en Inge

Ps het vervolg word de reis Hongkong,Thailand en Laos.

1. Ilana:
    30 mei 2017
    Het zijn weer prachtige foto's en nu voorbereidenop de terugreis, jullie naar Hongkong met vervolgreizen en J&A
    terug naar huis. Voor hen weer back to normal life.
    Hoeveel dagen blijven jullie in Hongkong? Grtjs en lfs, ilana.
  2. Ruben:
    30 mei 2017
    Prachtig weer en zo leuk om te lezen! Geniet van de burger en dat laatste beetje bijzonder Japan! Zie jullie in HK!
  3. Marijke:
    30 mei 2017
    Wat een mooie foto's, vooral van berg Fuji. Jullie hebben geboft met dat prachtige weer want met slecht weer zie je Fuji helemaal niet. Ik heb dat onlangs in een doku gezien op de BBC, ook die hertjes.
    Een prachtige reis was dit maar er komt nog meer. Wij hadden ook mooi weer maar te heet. Nu weer normaal gelukkig.
    Enjoy! Liefs, Marijke
  4. Go:
    30 mei 2017
    wat een prachtig land en wat hebben jullie genoten !!
    nu op naar een volgens avontuur we blijven volgens doe iedereen in Hong Kong de groeten !!
  5. Sjoerd:
    30 mei 2017
    Wat ontzettend mooi allemaal! De tempels, de boedha's en dan dat uitzicht op Mount Fuji!! Brengt mooie herinneringen naar boven dat ik samen met papa, Ruben en David deze berg ooit heb mogen beklimmen! Geniet nog even van Japan en alvast een goede vlucht donderdag! Liefs
  6. Hanneke:
    31 mei 2017
    Wat een mooi slot van de reis bij de Fuji. Goeie reis naar Hong Kong en heel veel plezier samen met Ruben en Carolyn.