Het is weer voorbij....

10 juli 2017 - Beijing, China

Lieve vrienden,
Het is voorbij gevlogen, ruim 9 weken op reis en we hebben geen heimwee gehad.
Negen vluchten, vele kilometers gereisd, duizenden kilometers in Japan gereisd met de auto in het gezellige gezelschap van Jaap en An. In hoeveel taxi's hebben we wel niet gezeten, tuctucs, treinen, boot, fietsen door Beijing, heerlijke weken met Ruben en Carolyn in Thailand en Laos. We hebben geslapen in hotels, tenten, resorts, armoedig hutje in de bush, ryokans, appartementjes en air B&B's. Dit alles van heel schoon tot heeeel vies.
Het bleek ook nog steeds heel gezellig te zijn met Peter, geen ruzie (of bijna niet) ;))
Het bleek ook mogelijk te zijn,  dat Peter.  terwijl we op vakantie waren gevraagd werd voor een interim functie in Amsterdam.  Met een Skype gesprek als sollicitatie, en verder met mail verkeer bleek alles zo geregeld te zijn. De wereld is klein.
Het is ook fijn om weer naar huis te gaan,  en Sjoerd en David weer te zien en jullie allemaal natuurlijk.
De laatste 2 dagen zijn we samen met Ruben en Carolyn met de trein naar een plaatsje ten noorden van Beijing gegaan. Hier is de kust met strand net als in Nederland.
Met de trein door China gaan is een aparte ervaring, we vertrokken om half 7 met de trein maar het leek wel of heel China op reis ging. Heel erg druk. Chinezen slepen ook alles mee, enorme pakketten, dozen,  koffers. Het spugen is iets minder geworden,maar boeren en vreselijk je neus ophalen gebeurd nog wel vaak. Je moet oppassen dat je je niet gaat ergeren. En een sterke maag hebben.
In het hotel waren we de enige westerlingen, iedereen staart je aan, wil met je op de foto en/ of hebben nog nooit westerlingen gezien.
Vooral Ruben vinden ze heel bijzonder, (lang en krullen) maar een kindje dat bij ons in de trein zat, keek naar peters benen in korte broek en zei tegen haar moeder, die mijnheer heeft een vachtje (vertaald door Carolyn).
Het was een heel gezellige afsluiting van deze prachtige reis. Ontspannen aan het strand gezeten en mooie architectuur op het strand bekeken en daarna vandaag terug met de bullet train (300 km per uur en 2x zo snel dan op de heenweg met de boemel)
Over 2 dagen vliegen we via Hongkong weer naar huis. Ruben en Carolyn gaan mee en blijven nog een week in Nederland.
Bedankt dat jullie via onze blog een beetje meegereisd zijn.
We hopen jullie snel weer te zien en bij te praten.
Liefs van Peter en Inge

1. Marijke:
    10 juli 2017
    Dus er komt toch een keer een eind aan deze fantastische reis. Wat een leuke foto's weer. Die van het strand lijkt inderdaad net hier in Nederland.
    Wat een leuke en prachtige foto van jou met Peter in het Temple restaurant. Peter wit overhemd en wit haar, jij zwarte jurk met zwart haar en mooie grijs tinten achter jullie en op tafel. Een hele mooie compositie. Je weet, ik kijk met mijn kunstogen, ha ha.
    Gezellig dat Peter en Carolyn mee terug vliegen.
    Ik wens jullie een hele goeie reis terug en kom dan maar eerst lekker bij.
    Bedankt dat ik heb mogen mee genieten. Veel liefs, Marijke
  2. Ilana:
    Lieve Inge en Peter,

Helaas aan alles komt een einde dus ook aan deze fantastische vakantie. Wàt hebben jullie veel gereisd en gezien en al die mooie foto's. Hoeveel hebben jullie er gemaakt? Rust deze dagen toch maar lekker uit voordat jullie terugvlucht begint.
    Grtjs aan allemaal en ik hoop jullie snel weer te zien in goede gezondheid. Lfs en dikke kus, ilana.
  3. Ruben:
    Nog twee dagen genieten!
  4. Sjoerd:
    10 juli 2017
    Nog twee dagen genieten! En dan staan David en ik op Schiphol om jullie alle vier met open armen te ontvangen!!
    Wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt! Veel gezien, gedaan en meegemaakt! Kan niet wachten om de verhalen en foto's first hand te zien!!
    Liefs
  5. Hanneke:
    11 juli 2017
    Wat een bijzondere reis hebben jullie gehad. Goeie reis naar huis! En daarna lekker nagenieten van alle belevenissen!
    Liefs
  6. Go:
    11 juli 2017
    Hallo lieverds een reis om nooit te vergeten fijn dat alles zo goed is gegaan nog even genieten en dan weer naar Apeldoorn voor ons weer fijn jullie weer te zien en alle verhalen te horen goede reis naar huis xxxx