Van Kyoto naar Hiroshima

21 mei 2017 - Hiroshima, Japan

In Hiroshima is eigenlijk maar 1 bezienswaardigheid, het Hiroshima Peace Memorial parc. Dit park staat helemaal in het teken van de atoombom die in augustus 1945 op Hiroshima en Nagasaki is gevallen . Hierbij kwamen in het eerste jaar 220.000 mensen om . De 8 jaren daarna kregen nog heel veel mensen leukemie en veel vrouwen waren onvruchtbaar geworden. We bezochten het herdenkings monument en het kindermonument. De slachtoffers waren vreselijk verbrand en wisten eigenlijk niet wat er gebeurde. Door de explosie op 600 meter hoogte ontstond er op de grond een temperatuur van 4000 graden Celsius. Niet te bevatten. De foto tentoonstelling binnen was aangrijpend.

Op het monument een plaquette: let all the souls  here rest in Peace, for we shal  not repeat the evil.

1. Ilana:
    21 mei 2017
    Wat mooi allemaal, ik ben maar" een heel klein beetje ietsje pietsie j".
  2. Go:
    21 mei 2017
    wat een gruwel toch die atoom bom hopelijk gaat dit nooit meer worden ingezet !
    indrukwekkend zal het geweest zijn
  3. Sjoerd:
    21 mei 2017
    Erg aangrijpend! Laten we hopen dat dit nooit meer gebeurt en dat landen oplossingen in dialogen vinden en niet hun mening en positie d.m.v. bommen duidelijk willen maken.
  4. Marijke:
    21 mei 2017
    Dat vluchtende naakte meisje, wat de hele wereld over ging, staat nog op mijn netvlies gebrand. Ik heb haar later als volwassen vrouw een paar keer op tv gezien. Zeer aangrijpend allemaal.