Van Hiroshima via het eiland Miyajima naar Kochi

21 mei 2017 - Miyajima, Japan

Vandaag met de boot overgevaren naar het eiland Miyajima. Dit eiland ligt in de Japanse binnenzee. Hier is een grote shinto shrine die in het water staat , en daarvoor staat een oranje Tori. Op het eiland mag er niemand geboren worden en niemand begraven. Er leven tientallen tamme hertjes. Die zijn heel brutaal  en eten uit je hand en pikken alles uit je tas.

Vanmiddag aangekomen op het eiland Shikoku , hier zullen we een paar dagen blijven. Even uitrusten aan het strand bij de pacific en alle indrukken verwerken.

We hebben het erg gezellig met Jaap en Anne, we kletsen en zingen in de auto. Smorgens halen we boodschappen voor de dag en eten ons ontbijt of lunch in het zonnetje. Het is lastig boodschappen doen, alles staat in het Japans en kunnen we niet lezen. Soms is iets onverwachts erg lekker en soms niet te eten . Er is alleen maar wit sandwich brood dus we missen onze bruine boterham met oude kaas. ( mmmm het water loopt me in de mond)

Rest mij nog om te zeggen dat Peter een geweldige chauffeur is, hij brengt ons links rijdend al bijna 2000 km door Japan.

Dus lieve mensen over 3 dagen trekken we verder, ik hoop dat alles goed met jullie gaat, dikke kus van Peter en inge

1. Go:
    21 mei 2017
    oh heerlijk lekker uitrusten in de zon wat fijn fijn dat jullie het zo leuk hebben met elkaar !
    liefs en ik geniet met volle teugen van jullie prachtige bloemen !
  2. Sjoerd:
    21 mei 2017
    Goed bezig pap! Top chauf! En blijven zingen in de auto! Geniet van het lekkere water van de pacific dan vergeet je snel de gedachten aan de hollandse bruine boterham met kaas;)
  3. Ruben:
    21 mei 2017
    Fijne dagen gewenst! Geniet ervan!
  4. Marijke:
    21 mei 2017
    Ha ha, zo zie je maar weer hoe belangrijk je eigen eten is. Dat geldt natuurlijk voor iedereen, ook voor Japanners die hier ons eten moeten eten.
    Wat goed dat Peter zo makkelijk links rijdt.
    Nu lekker relaxen.
  5. Marijke:
    21 mei 2017
    Zo zie je maar weer hoe belangrijk je eigen eten is. Dat geldt natuurlijk ook voor Japanners die hier ons eten moeten eten.
    Wat goed dat Peter zo makkelijk links rijdt. Nu lekker relaxen aan zee.
  6. Hanneke:
    22 mei 2017
    Leuk die hertjes, die heb ik een keer op tv gezien! Goeie reis verder.
  7. Geske:
    25 mei 2017
    Wat genieten heel bijzonder. Liefs
  8. Ilana:
    26 mei 2017
    Die hertjes zijn dus net als apen, oppassen geblazen.
    Je kan straks een boek schrijven over alle verhalen,
    wel lastig dat er niets in het Engels geschreven of gesproken
    wordt maar jullie komen er vast wel uit. Liefs en geniet ze! XX