Thailand

9 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Lieve mensen, even een update.

Ik ben de vorige keer geëindigd met de kamikaze chauffeur, daar zijn we toch wel een beetje voorzichtiger door geworden. Iedere taxi-chauffeur word door ons met argusogen bekeken, de prijs is niet meer zo belangrijk maar of hij kan rijden, er wakker uitziet en netjes gekleed is ;))

Ruben en Carolyn hebben deze Thailand/ Laos trip voor ons georganiseerd, en dat is heel leuk en heel anders dan we gewend zijn. We kunnen achterover leunen, alles is gepland en we hoeven ons nergens druk over te maken. We sliepen in Bangkok b.v. In een boetique hotel, industrieel en eigentijds ingericht met uitzicht over de rivier en een gouden tempel, ik heb s'nachts de gordijnen niet dicht gedaan en iedere keer als ik even wakker werd zag ik die prachtige tempel.

We bezochten Wat  Pho de tempel met de grootste liggende Boeddha. 46 meter lang en 15 meter hoog. Geweldig!

Het was erg warm in Bangkok, een beetje te. Peter en ik zijn smiddags even gaan rusten, de warmte put je uit.

De volgende dag was het peters verjaardag,66 jaar,  eerst met een taxi in 3 uur naar het resort gereden. Heerlijk in de natuur, dat is toch meer mijn ding. We sliepen in het Lala Mukha  tented resort in een soort van safari tent, zo ontzettend mooi.

Bij aankomst direct in het zwembad gesprongen, het is hier laag seizoen  dus we waren alleen , s'avonds hebben voor Peter een barbecue geregeld.

De volgende dag om 7 uur opgehaald door een man met een open pick-up car, ik was best een beetje gespannen , we gingen de bush in, en ik heb het niet zo op spinnen en slangen. Onze gids was über enthousiast en ik moet zeggen , dat werkte aanstekelijk.

Het  nationale park is werelderfgoed en er leven  300 soorten vogels , 60 verschillende dieren waaronder beren , wilde olifanten, tijgers , apen, zwijnen , herten en heel veel bloedzuigers WAH Daarom kregen we een soort van lange witte sokken aan over onze (afrits) broek, charming. Ik was klaar voor het betere veldwerk;))

We hebben de neushoornvogel gezien, vader en moeder die hun kind van 1 maand leerde vliegen,veel apen, de gibbons, de makaken, vogelspin zo groot als je hand, knalgroene slangen, leguaan, herten, een mannetjes olifant en de mooiste natuur die ik ooit gezien heb.

Vandaag aangekomen in Laos na een rit van 7 uur, maar daarover volgende keer meer.

Liefs van Peter en inge

1. Ilana:
    9 juni 2017
    Jullie hoeven in ieder geval niet naar Afrika voor een
    safari want die heb je al gedaan. Mooie beschrijving
    van alles wat er gedaan wordt. Wanneer naar Laos?
    Ik mis jullie wel hoor maar een mens kan nu eenmaal
    niet alles , pas op jezelf en geniet ze van alle mooie dingen.
    Groetjes en liefs, ilana. X
  2. Anne Marie:
    9 juni 2017
    Poeh wat een spannend verhaal zeg en wat een mooi avontuur. Jij kan mooi beeldend schrijven. Nu nog een foto van die witte sokken erbij Haha. Zie het helemaal voor me. Wat geweldig zo'n reisblog. Wij genieten met jullie mee.
    Liefs, en geniet nog even door. Heerlijk. En pas goed op elkaar!
  3. Sjoerd:
    9 juni 2017
    Wauw! Wat een mooie foto's en wat een luxe tent! Heerlijk! Ook bijzonder om een olifant in het wild te zien!
    En papa, een bijzondere verjaardag op een bijzondere plek!
    Fijn dat jullie veilig in Laos zijn aangekomen! Geniet ervan met z'n vieren!
    Liefs
  4. Go:
    10 juni 2017
    wat een reis toch prachtig wat is de natuur toch mooi he? en die bijzondere dieren prachtig zolang ze maar niet in je bed komen wat heerlijk dat Caroline en Ruben dat allemaal hebben geregeld zo kom je wel op bijzondere plaatsen heerlijk om mee te genieten ga zo door op naar Laos ben benieuwd wat je daar weer tegenkomt weet eigenlijk niet zoveel over Laos ! xxx
  5. Marijke:
    10 juni 2017
    Nog van harte gefeliciteerd Peter en Inge natuurlijk ook. Wat een bijzondere en geweldige reis is dit toch. Al die prachtige wilde dieren zien jullie in het echt, ik alleen in doku's.
    Ben benieuwd of het eten hier beter bevalt. Thais eten vind ik erg lekker maar kan erg pittig zijn.
    Wat een indrukken allemaal hè. Geniet weer lekker verder.
    Verjaardagszoenen van mij.