Van Tokyo naar Nagano

16 mei 2017 - Nagano, Japan

Lieve mensen, weer even een kleine update.

Zondag was een regenachtige dag en zijn we na het afscheid van Ruben met de metro naar Yoyoki park gegaan. De display en de Elvis optredens wilden we graag zien,  maar dat bestaat eigenlijk helemaal niet meer. Jammer! We hebben nog een beetje rondgelopen in die typisch Japanse wijk en hebben leuke mensen en bijzondere winkels gespot (foto).

Daarna met de metro naar het vliegveld. Peter viel bij het staan  op de roltrap met 2 grote reistassen achterover en lag met twee grote tassen en zijn benen omhoog op de roltrap die verder ging. Kun je ongeveer bedenken hoe dat er uitzag. An, als een goed BHV -er betaamd, liet haar eigen koffers los, die Jaap gelukkig weer kon opvangen, om Peter te helpen. Peet had gelukkig geen verwondingen.

De volgende morgen de huurauto opgehaald en dwars door de bergen naar Nagano gereden, links rijden, even wennen!

Bij aankomst in de Ryokan (een oude herberg) was het al donker. De gebruiken in een Ryokan zijn voor westerlingen niet zo eenvoudig. Je bent steeds bezig om je slippers maat 34 te ruilen voor, of geen slippers, of wc-slippers of grote blauwe badslippers. (Foto). Je raakt soms een beetje in de war. An liep ineens met haar toiletslippers op de gang, help!!  Na het opfrissen onze kimono's aan en aan tafel in onze privé-kamer. Je zit op de grond met je benen onder de tafel in een gat, dat verwarmd wordt. Beetje lastig met mijn reuma beentjes maar wel erg leuk. Als je na 2 uur omhoog moet komen heb je wel een takeltje nodig.

Vandaag was het mooi weer en zijn we naar de Japanse Alpen vertrokken waar een grote groep (150) makaken leven en in de warme baden zitten, het water is soms wel 40/50 graden.

Morgen gaan we weer verder, op weg naar Kyoto. We genieten en lachen veel en hebben het gezellig

Liefs van Peter en Inge

1. Marijke:
    16 mei 2017
    Gelukkig dat het goed afgelopen is met Peter want je had wel ongelukkig terecht kunnen komen. Daarom is het ook fijn dat jullie met z'n 4en zijn.
    Leuke foto in die kimono's. Dat valt niet mee om een tijd zo laag te zitten. Zou ook voor mij heel moeilijk zijn geweest. Wij zijn wat dat betreft niet veel gewend.
    Die makaken heb ik ook vaak in een docu gezien. Als het erg vriest mogen alleen die makaken in het warme water die hoog in de hiërarchie staan en de anderen moeten bibberend toekijken. Zo zielig.
    Hoe is het eten? Geniet lekker en groetjes aan jullie 4en.

Marijke
  2. Go:
    16 mei 2017
    wat leuk die verhalen en wat een dramatische foto een echte oorlogsjournalist gelukkig mankeert hij niks en kunnen jullie lekker verder reizen (ziet er wel grappig uit sorry Peter hihihhahaha) die badlaarsjes te grappig !!
  3. Ilana:
    16 mei 2017
    Dat was schrikken van Peter maar gelukkig goed afgelopen.
    Dat op de grond zitten op kussens neem ik aan valt zeker niet
    mee met jullie knieën en dan weer opstaan, Anne heeft het er
    ook moeilijk mee zag ik, dit zal toch niet overal zo zijn! En ook
    nog een japanse apenheul, wat leuk. Leuke kimono's dragen jullie, mag je ze meenemen???? Heel veel plezier met elkaar en tot het volgende bericht. Grtjs aan Jaap en Anne en jullie natuurlijk .
    Lfs, ilana.
  4. Marc en Mieke:
    16 mei 2017
    Gelukkig is het goed afgelopen met Peter, ziet er heftig uit. Leuk om de gebruiken van dit land zo mee te maken. Veel plezier in Kyoto.
    Liefs van ons.
  5. Sjoerd:
    16 mei 2017
    Jeetje wat schrikken van pap! Wel voorzichtig doen he! Ben wel erg benieuwd wie deze actie foto gemaakt heeft! Fijn dat jullie zo genieten. Bijzonder om de aapjes te zien. Konden jullie er niet lekker bij in bad gaan zitten? Fijne dag! Liefs
  6. Hanneke:
    17 mei 2017
    Tjonge wat een val van oom Peter. Fijn dat jullie verder genieten. Leuk die aapjes :). Veel plezier verder.
  7. Geske:
    17 mei 2017
    Wat maken jullie veel mee in een heel andere wereld. Wat schrikken van Peter werd hij niet bont en blauw? Geniet en veel liefs