Van Nagano via Takyama naar Kyoto

21 mei 2017 - Kyoto, Japan

Lieve mensen,hoog tijd voor een nieuwe update. De dagen gaan zo snel. En het is volop genieten. Het weer is intussen erg goed geworden en ongeveer 30 graden.Het was een hele reis van Nagano naar Kyoto, Japan is een groot land daar kwamen we wel achter en het schiet ook niet erg op. De Japanners doen alles beheerst , ook auto rijden, zeer traaaaag! Halverwege zijn we even uitgestapt in Takayama , een prachtig oud plaatsje met houten huizen. Hier heb ik de mooiste souvernierwinkeltjes gezien, geen rommel alles even mooi en kwalitatief erg goed. Hier heb ik maar meteen mijn kadootjes voor jullie gekocht. Het landschap is prachtig, enorme bossen en er word gewaarschuwd voor beren. Niet te geloven.

Bij aankomst in onze Ryokan net buiten Kyoto stond een vreselijk vieze maaltijd op ons te wachten. De Ryokan is prachtig , een geweldig mooie tuin met vijver en koikarpers. Zie foto en video

Hier hebben we kennis gemaakt met de warme baden, de onsen. Eerst een trap van 75 treden op , daar worden de mannen en vrouwen gescheiden. Je gaat op een heel klein krukje zitten en gaat jezelf grondig wassen, daarna ga je buiten in een heet bad zitten  en je eindigt met een koud bad. Ik moet zeggen , ik vond het een geweldige ervaring.

In Kyoto is veel te doen we zijn eerst naar de gouden tempel Kinkakuji tempel geweest, daarna  naar de fushimi inary shrine en vervolgens een stone garden( zen) tuin bekeken. Het was alleen niet zo heel erg zen want  Het ziet er zwart van de  Japanners .

De dag erop naar het Gion  district hier lopen nog de echte geisha's.veel eettentjes maar we zijn een beetje klaar met Japans eten en hebben een lekkere pizza gegeten.

Ik schrijf maar gelijk een volgend verhaal want ik loop iets achter en er gebeurd zoveel dat ik het anders niet meer weet;))

1. Hanneke:
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Veel plezier verder! Liefs
  2. Ilana:
    21 mei 2017
    schitterend allemaal, "ik ben maar een heel klein beetje ietsje pietsie j".
    Geniet maar lekker en ik kijk alweer naar jullie volgende verhaal+ foto"s
    liefs en dikke kus.
  3. Go:
    21 mei 2017
    wat een prachtige reis en zo lekker weer mooie foto's ook dus Japans eten is niet echt?? susi ??
  4. Sjoerd:
    21 mei 2017
    Wat een reis! Wat zien jullie veel. Schitterende tempel en mooi de oranje japanse poorten!
  5. Ruben:
    Leuk!!