Van Kochi naar Naoshima

26 mei 2017 - Naoshima Island, Japan

lieve mensen, reizen is geweldig en vermoeiend. Daarom hebben we het even een paar dagen rustig aan gedaan. Een dagje strand(hoezo verbrand), een dag naar de botanische tuinen, en een bezoek aan een hooggelegen kasteel. Japanners zijn geweldig met tuinen, zelden zo'n prachtige tuin gezien. (Foto /video)

Sommige dingen zijn heel lastig in Japan, spreken,schrijven niets in het Engels, als ze zien dat je het niet begrijpt gaan ze steeds harder en sneller Japans spreken. Ze buigen ook de hele dag zelfs de wegwerker die hoog in de bergen in de stromende regen een maal per uur een auto voorbij ziet komen(wij) buigt , met zijn vlag , tot op de grond.

Jaap wilde graag naar een tempura- bar, bij binnenkomst bleek het menu omgerekend 40 euro te kosten. Dat vonden we een beetje duur, dus Jaap als rechtgeaard Nederlander begon af te dingen. Voor 20€ zouden we eten. Voordat we het wisten waren we klaar 3 stukjes vis , 1 halve asperge en 1 paddestoel. We hadden nog steeds honger en zijn toen maar naar de Mac gegaan.

Iedere avond zingen we van André Hazes, An heeft de tekst opgezocht dus nu zingen  we uit volle borst

Straks verder met een nieuw verhaal

1. Go:
    26 mei 2017
    fijn even rust en in de zon die hebben wij inmiddels ook gelukkig !liefs xx
  2. Ilana:
    26 mei 2017
    Ik geloof best dat het vermoeiend is want er is zoveel te zien! xxx
  3. Marijke:
    27 mei 2017
    Ja ja, je moet er wat voor over hebben om wat moois te zien.