Hongkong

5 juni 2017 - Thailand, Thailand

Lieve  mensen, vandaag in Bangkok aangekomen na 4 dagen doorgebracht te hebben in Hongkong.

In Hongkong hebben we Carolyn weer gezien na bijna een jaar en Ruben natuurlijk. Fijn om weer even bij te praten.

De ouders van Carolyn , Julian en Beatrice namen ons mee uit eten en daar waren ook vrienden en familie van hun en een echte Chinese maaltijd (Peking eend) .

De vrienden hadden we al eerder ontmoet bij de bruiloft van Ruben en Carolyn, dus het was een gezellig weerzien.

De dag daarop hebben Peter en Ruben  een hike gedaan bij Stanley beach. De wilson trail. ( 1000 steps). Dat was niet makkelijk want het is verschrikkelijk warm hier. Het zweet stroomt van je af, echt niet normaal . Zelfs in de sauna zweet ik niet zo erg.

De volgende dag ( Beatrice verjaardag) zijn Peter en ik met Julian naar de tempel van de 10.000 boeddha's geweest. Prachtig maar ook een zware klim naar boven , maar ik wilde het zo graag zien , en het is me geluktzie de prachtige fotoos.

S'avonds het verjaardags diner in de Yachtclub voor Beatrice en Peter die ook bijna jarig is met earl grey taart.

Fijn om weer even in Hongkong te zijn, wat een enorme stad , nog nooit zoveel enorme flats gezien maar ook prachtige natuur.

Nu net aangekomen in Bangkok en door een soort van kamikaze chauffeur in een uur  van het vliegveld naar het hotel gebracht. We waren echt bang dat ons laatste uurtje geslagen had, deze man was zo verschrikkelijk moe dat hij het presteerde om met een snelheid van 100 km op de snelweg, met losse handen voortdurend even in slaap te vallen. Een soort van kleine powernapjes! Ruben zat naast hem en pakte zo nu en dan zijn arm beet om hem wakker te maken , ik zag in de achteruitkijk spiegel als hij weer in slaap viel en begon dan hard iets te zeggen in het Nederlands..

Eenmaal in de stad viel hij ook bij ieder stoplicht in slaap maar werd wel op tijd wakker als het licht groen was, dat vond ik toch wel knap. Oké bij aankomst  waren we zo opgelucht dat we het overleefd hadden dat we hem maar een dikke fooi hebben gegeven.

Wij hopen dat met jullie alles goed is, liefs Peter en inge

1. Ruben:
    5 juni 2017
    Dat was een helse rit! Goed begin van de vakantie! ;D
  2. Go:
    5 juni 2017
    Hoezo te zien erg fijn in Hong Kong ook wel beetjes uitgerust in hotel fijn om met zoveel bekenden te zijn en lekkere leuke dingen te doen ! nu Bangkok een heel verschil met Hong Kong maar ook wel fascinerend toch ?? leuk deze verhalen volgend weekend komt Ilana naar me toe kunnen we lekker roddelen hahaha mis jullie maar geniet er van het gaat al zo snel dikke kus allebei !!
  3. Ilana:
    5 juni 2017
    Wat een prachtige buddhabeelden. Als jullie nog eens een
    taxi nodig hebben vraag dan eerst maar aan de chauffeur
    of hij goed wakker is, levensgevaarlijk om zo hard te rijden
    en dan steeds in slaap vallen. Mooie tijd in Thailand en ik hoor
    of lees weer wat jullie gedaan en gezien hebben!
    Liefs en kus, ilana.
  4. Marijke:
    5 juni 2017
    Allemachtig, volkomen onverantwoord om zo te rijden en hem dan ook nog een dikke fooi geven? Ik zou stijf hebben gezeten van angst. Inderdaad levensgevaarlijk.
    Prachtige foto's. Wat een totaal andere cultuur is het toch. Earl grey taart? Ken wel earl grey thee.
    Een hele fijne voortzetting van jullie avontuurlijke reis.
    Liefs, Marijke
  5. Hanneke:
    5 juni 2017
    Wat goed tante Inge dat je zoveel kon lopen. Wat gaaf al die boeddha's. Veel plezier verder in Thailand.
    Liefs
  6. Sjoerd:
    5 juni 2017
    Wat een schitterende foto's en wat knap van je mam dat je helemaal naar boven bent gelopen!! Bijzonder zeker om weer terug te zijn in HK?! En leuk dat jullie de verjaardagen van Beatrice en pap hebben gevierd bij de RHKYC! Pittige tocht pap en Ruben? Wel mooi dat je vlakbij zo'n wereldstad direct de natuur in kan lopen.
    Let goed op de taxi-chaufs in Thailand. Ze werken shifts van wel 20 uur p.d. Ben erg benieuwd hoe jullie Thailand vinden. Ga lekker genieten met elkaar en pap, bijna jarig!!!
    Liefs Sjoerd
  7. Marc en Mieke:
    7 juni 2017
    Prachtige foto`s, indrukwekkend al die boeddha`s. Geweldig Inge!! Heb je toch maar even gedaan. Ook Peter en Ruben, een hele prestatie met dat warme weer. Leuk om op deze manier met elkaar je verjaardag te vieren. Heel veel plezier in Thailand.
    Liefs